エアラインラブ

現役CA&元CA&ANA社員がお届けするCA美容&お得なトラベル情報

中垂炎 Appendicitis 使えるフレーズ

例文

 

What seems to be the problem today?

今日はどうなさいましたか。

 

I don't really know.

A few days ago, I started getting heartburn.

Then I felt this sharp pain near my navel, which moved to the right side of my abdomen.

よくわからないのです。数日前から胸やけがし始めました。その後、この鋭い痛みをへその近くに感じ、それが腹部の右側の方へ移動しました。

 

腹痛で苦しんでる皆さんへ | メガアーケオスのゲーム、アニメ生活

 

Any nausea?

吐き気はどうですか?

 

Yes, for days as a matter of act. Last night, I actually threw up, I finally fell asleep, but the pain woke me up. 

はい、何日間も。昨夜は吐きました。私はやっと眠りにつきましたが、痛くて目が覚めました。

 

I'd like to take your temperature.

熱を測らせてください。

 

症状をたずねる

 

When did you first notice your pain?

痛みに最初に気づいたのはいつですか。

 

What kind of pain is it?

どのような痛みですか?

 

診察

Can you show me where the pain is?

痛むところを見せていただけますか。

 

I’m going to press rather hard and ask you if it hurts.

これから強めに押して、痛むかどうか聞いていきますね。

 

診断

Rebound tenderness leads me to suspect appendicitis.

You're exhibiting all the classic sighns of appendicitis.

反跳痛(はんちょうつう)がありますので、虫垂炎ちゅうすいえん)の疑いがあります。典型的な虫垂炎の兆候がすべて見られます。

 

I'll have the nurse get a wheelchair to take you to the ER.

看護師に車いすを持ってきてもらって、緊急治療室(ER) にお連れします。